Sepanjang Minggu ...

Salam semua.
Kali ini sahaja nak coretkan kisah aku sepanjang minggu berkerja ini. Jangan dok dipikirkan masa sabtu dan minggu nanti. Pasti jawapannya sama iaitu bosan dan tak tahu nak buat aper?.

Isnin, aku pergi ke kantor Imigarsi Cabang Bandung sebab aku kena menyambung dan membuat baru KITAS aku. So appoitment dengan agent yang ditugaskan oleh kantor aku Jam 10 pagi. Sampai kena sign bermacam-macam form dan kena cop jari dan ambil gambar berserta scan semua jari tangan. Kira sekarang nie sistem imigarasi sini dah canggihlah. Bolehlah. Siap semuanya aku pergi makan sate Kuda. Best.

Selasa, aku pergi ke Plant Cikampek. Mcm biasa buat kerja ISO dan sedikit kerja yang telah diberikan oleh bos aku. Mencari vendor atau kontraktor banggunan sebab ader serba sedikit projek tambahan untuk disiapkan seperti membuat longkang, guard house, ash house dan serba sedikit kerja-kerja concrete.

Rabu, aku ader appointment di RSU (Rumah Sakit Umum Karawang)..kena buat suntikan Hep B. Ini dibuat untuk semua petugas dan pekerja di Plant Cikampek. Untuk Keselamatan dan Kesihatan semua pekerja disini. Kena gerak dari Bandung jam 7pagi dan sampai diPlant jam 8, Gerak ke RSU jam 830pagi. Semua operator dan teknisi turut serta. Selesai semua jam 1030pagi dan terus ke Plant semula.
Petang jam 2, aku kena menghadiri rapat di jakarta, Kuningan Mega Plaza (kantor Pantai Group)..aku gerak dari plant jam 1130pagi dan sampai di Kuningan jam 1 petang. Syukur tak macet (jammed)..Yang menghadiri rapat Ibu Jaja, Pa Ahmad Liu, Pa Sulistio, Pa Faisal, Aku, Ibu Emma, Ibu Ratna dan Ibu Helly..semua mengenai marketing dan sales untuk limbah medis ini. Dia org ader target bulanan so sebagai wakil plant aderlah pekara yang terkena dan mengenai plant aku bentangkan. Selesai jam 430ptg..Pulang alhamdulllilah tak macet juga sebab Pa supir aku tahu jalan tikus di jakarta. Selamat

Khamis, ke plant. Kali ini dengan misi untuk membeli mesin rumput sebab dah panjang dekat plant. Bayangkan dia org (staff plant) guna sabit ajer. Bila nak siap nie. Aku ke Jaya Teknik, ambik sebutharga dan terus conform dengan Pa Wan untuk beli. Alhamdullilah berjaya dibeli dengan harga RP 1,280,000 (termaksuk aksesori)..Pulang ke Bandung awal sebab nak ambil Kitas dan passport aku dah siap.

Jumaat (kira hari ini), aku ke BCA (Bank Central Asia @ Bank Capek Antri) untuk buka rekening (akaun) aku dekat sini. Aku amik rekening tahapan dan kad silver ajer. Buka rekening nie minimal kena masuk rp500,000 aje. Ini kira untuk mempermudahkan aku dekat sini. tak payah bawak duit banyak...sedang duit pun kurang hahaha...Lepas tu kena tahu tupat petis dekat Jalan Burangrang Jalan Putri. Kira boleh masuklah makan nie. Aku on jer. Bestlah. Kena sekitar rp19,000 utk dua org. Okaylah tu. Mau duduk sini takleh dah pilih-pilih. Betul tak.
Petang nie ader janjitemu dengan marketing K3 punya lambang. Tahu k3 itu aper?..hahaha keselamatan kesihatan dan kerjaaan...Kira safetylah nie. Nak beli sebab nak ditampalkan dan digantungkan dekat plant. Okaylah itu ajer..sehingga kita berjumpa lagi. Amin

Bye n salam semua. Doakan saya sihat disini dan dimurahkan rezeki. Amin

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)