Plant Visit after RUPS..

Salam semua. berjumpa kita lagi. Amin dimakbulkan Allah. Ini masa aku di coffee house Hilton. sedang minum kopilah. Rindu kopi salleh gan bang dol. hahaha. sebelum aku bergerak ke Plant Cikampek. Sebelum tu aku kena hantar passanger Kantor bandung dulu. Dekat jer sebenarnya Hiton nie dengan Kantor.

Dalam perjalanan aku ke Cikampek dihighway. Perjalanan aku terhenti (jammed)..di Kilometer 94 hingga kilometer 91..lebih kurang sejam. Slow jer geraknya. Rupa-rupanya ada kemalangan yang melibatkan mungkin lori jatuh ke gaung..perh dalam tu..entahkan hidup entahkan mati..wallahualam..Sebab ader kren nak mengangkat lori tersebut. Okay kita berbalik ke plant pulak

Inilah tetamu tersebut..Hj AI, En FI dan HJ AKK...HJ AKK dengan aku jer. Sebab ader pekara yang ingin dibincangkan. Perhhh..banyak gak soalan yang ditanya. Berbiuh mulut nak menjawapnya. Yang penting aku bercakap apa yang benar dan aku tahu. Fact is always rigth.


Biasalah nie..sedang mengukut aku sebab suka duduk sini dan dia cakap aku dah mcm org Indonesia. Ader ker patut. Apa punya tutlah...Takderlah ini tengah dok bincang pasal bagaiman nak reducekan kos elektrik. So dia tanya pasal fabric filter so aku cakap we should maintain the temperature around 140 to 150 degree C. Wow..hangat tu. So boleh tak kita Off. Aku jawab tak boleh sebab disudah terkena lime dan karbon yang basah so bila off dia akan merosakan bag filter. So dia suruh aku buka bag filter pulak?...nanti aku plan dengan Pa Leo utk pekara ini


Tengah dok bincang pasal bagaimana nak memusnahkan limbah cair. A lot of plan dr big boss nie. So as worker, aku ikut yang mana baik dr dia. ehehehe. Bukan bodek tau just follow his instruction ajer.


Gambar nielah yang paling syok...mcm ader peminat nak mintak autograf ajer?...hahahaaa..sebenarnya aku sedang melukis gambar nozzle quench sebab dia (boss) suruh aku lukis untuk dia paham.

Itu shj laporan dari plant. mereka datang sekitar 30minit sahaja. Ini adalah untuk memuaskan hati En Faisal selalu bos kepada bos-bos aku. Maka sehingga kita berjumpa lagi. Amin n salam

Comments

♥nrina♥ said…
ayah makin kurus ke atau amik gambar jauh sgt hehe...

kesian ayah..dah gelap mcm mat indon jugak huhu...
Ahboy2020 said…
klu rindu kopi plant BRI,blk malaysia.pekena 1 jug air kopi.namapakny a boss dah boss dah blh ganti MD ni.hahahaha.
Unknown said…
bos makin kurus??!!releks bos.x kemana kopi tu.selagi kilang sin sing x tutup, ada la kopi tu."musnah" kan limbah cair ke "buang" limbah cair bos??ala bos,jgn la segan2,haha..

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)