Sabtu Dan Minggu Datang Lagi........

Salam semua.
Seperti biasa aku seperti fobia bila datangnya dua hari ini. Hari ini sabtu, aku seperti biasa tidak mempunyai aturacara. Aku akan lebih masa duduk didalam bilik ini sambil melayan internet yang sangat-sangat slow ini. Takper atleast dia ader dr takder langsung. Apa boleh buat, kehidupan segini harus aku jalani selagi aku makan gaji.

Hari ini aku bangun sangat-sangat lewat. Beberapa kawan aku dari Malaysia talipon. Aku malas nak jawab panggilan tersebut sebab aku hari ini terasa seperti malas sangat-sangat. Kemudian aku terpikir sebab mereka menghubungi aku. Oooo baru aku ingat, hari ini adalah majlis perkahwinan si KJ (Mohd Kamal Johar) dekat Rembau. Patutlah mereka mencari aku. Maaf KJ, aku tak dapat menghadiri majlis kau seba aku nie jauh diseberang laut.

Bangun hari plan nak cari makan tapi malas punya pasal. Aku hari nie makan maggi perisa tomyam jer. Bolehlah untuk mengisi perut aku yang besar nie. hahaha..Buat air nescafe dan layan internet.

Kalau aku boring, aku akan layan game laptop nie atau PSP aku jer. Kadang aku round2 luar bangunan cerry homes nie. Sekadar mengambil udara luar bilik. Ingat kejap lagi nak gie luar beli nasi ker atau klu malas jer beli roti jerlah. Tapi ini semua bergantung keputusan minda selepas ini. Okaylah sehingga berjumpa lagi. Sebab esok masih ader hari yang lain pula...Hari Minggu.

Kalau di Malaysia, hendak sangat menunggu kedua-dua hari ini. Sebab hari sebergini hari cuti berkerja. Tetapi bila disini, hendak sangat menunggu hari berkerja sebab boleh bertemu orang dan berbual walaupun aku tak sefasih mereka. At least aku boleh bersuara. Klu kita tak bersuara seperti orang bangang jer aku rasa. Nie aku bersuara didalam hati. Okaylah...dah banyak aku merapu untuk ini. Setidak-tidaknya aku dah mengurangkan kebosanan aku hari ini. Sehingga berjumpa lagi.

Bye n salam.

Comments

♥nrina♥ said…
oklah tu ayah..kalau kat malaysia..nak buat entry baru payah nak jumpe hehe...

semoga ayah happy kat sana dan jangan lupe beli telekung utk bisnes yg semakin maju ni..kononnyelah...(tapi kat rumah bertimbun lagi kain x jual huhu)
Ahboy2020 said…
saber je lah boss..nak buat macamana,dh nasib badan.tapi tak kan sampai jadi bangang kot???hehehe.oh ya,boss nak detail tentang a famosa resort,nti aku email kan kat email medivest boss.nak citer kat dalam ni mcm tak sesuai plk.rasa mcm P&C plk.ok boss chow...asskum..
Unknown said…
keep fokus bos!!jgn sampai ckp sorg2.bertahan!!!hehe..cuba tgk org dlm realiti tv "survivor" tu.duk dlm hutan lg,hehe..kena pandai2 cari hiburan ni.tp jgn la terlebih hiburan lak,haha..KJ dh kawen??naper pengurus x jemput kita ni??ye la, sales pun kurang,ngabis kan beras je nak jemput datang,huhu..
AhboNd 2020 said…
Mekasih kepada semua. Terutama kepada Mama. Dengan Ucapan I Love U and miss u.

Kepada Poi;
Mekasih gak. Blog tu kasi power lagi dengan citer plant. Nampak sekrang dah rajin menulis. Bagus keep up. Beb

Kepada Tar;
Tak per hari ini hari aku merasa apa itu erti hari sabtu dan hari minggu. Insyallah klu diizinkan maka merasalah pulak bila ianya menjelma...hahahaha

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)