Secondment (Super Sub)..ehheeh


Salam semua. Sahaja nak kongsi dengan pembaca blog nie..ader ker? sebab aku pun jarang jengah blog org so mana ader org nak baca. Takper. Janji aku tulis untuk diary akulah. Semoga anda sudi membacanya.

Klu ikutkan aku akan dipinjamkan ke PT JM (jasa Medivest) berkuatkuasa 15 feb 2009.. tetapi aku buat lengah2 ajer...malas ooo..satu klu aku setuju maka semua urusan aku dekat sini aku kena buat sendiri dr segi tempat tinggal hinggakan ke transport..tu yg aku malas tu...klu lengah aku cuma makan elaun ajer..janji boleh balik malaysia selalu...nie klu dah setuju aku kena balik malaysia dua kali setahun aje ditanggung..mana boleh beb...eheheh..

Nasib baik aku dah dapat NPWP punya kad..(Nombor Pokok Wajib Pajak) lebih kurang mcmnielah bunyi dia...klu terputar maaf bu ampun dong. Dengan adernyer NPWP nie maka bila aku nak klu dr Indonesia takderlah aku kena Piscal Fee...klu kena mau dekat 2.5j Rp oooo..banyak tu...nasib baik aku lepas.

So nak dipendekkan cerita, aku telah di"paksa" secara talipon oleh HR untuk menerima tawaran tersebut. Maka aku dengan berat hati lagi mau nangis..aku pun setuju untuk menjadi Super Sub dekat PTJM nie...berkuat kuasa bulan May ooo 2009...so aku plan nak duduk sini secara seorgan ajer...bukan ader maksud tertentu..tetapi untuk aku mudah ooo...anak aku yg besar sudah mau sekolah..so aku pikir baik sekolah tempat sendiri...bukan aku tak suka indonesia punya sistem pendidikan tetapi aku rasa malaysia lebih sesuai..eheheh walaupun Obama belajar dekat sini, dua tahun oooo...

Aku sewa kereta dengan supir sekali...klu mau bawa sendiri boleh tetapi selalu sesat ajerlah..hahahah. dan lagi satu malas nak tempuh macet.eheheh...paham jerlah..Rumah aku tak sewa tetapi aku cuba cari kosan bilik ajer atau sewa hotel2 murah2..janji jangan buzzz aku punya budget...dengan budget tu aku leh balik malaysia sebulan sekali atau lebih..ehehehe..harap2 AirAsia selalu buat promosi tambah murah..aku leh booking awal maaaa...

Makan minum aku makan cam biasa jer...makan kat kedai yg aku pikir dah okaylah...baju basuh leh hantar laundry ajer...hantar sekali banyak murah kot...ehehehe..Dari kira2 yg aku buat boleh lah aku menabung sedikit..eheheh. Org ckp keja kat luar negara banyak bwk wang..so aku rasa mcm boleh tapi klu bawa anak2 bini mungkin tak boleh kot so...Ayah harap mama paham...

Klu aku rasa tak boleh..maka hayat aku dengan PM (Pantai Medivest) tak panjang. Aku harap nie tak terjadi tapi klu terjadi aku dah sediakan payung. Harapan aku cuma apa yg aku rancangkan sekarang menjadi dan terus menjadi. Amin.

Keta aku MBS aku dah kasi dekat abg Hamzah bayar bulan2 dan kira dah jadi keta company kot..ingat dulu nak buat bisnes kain secara agressive tapi kena g sinilak...apa boleh buat. Duit muka dia belum bayar lagi tapi dia nak bayar aku jer yg suruh nanti dulu..eheheheh..

Ader beberapa pihak memberi cadangan untuk aku duduk disini. Seperti Hj Z, dia ckp baik duduk sini sebab apa yang aku dapat dia kata dah okay dah dan dia ckp dekat sini masih boleh enjoy beb sebab masih kurang inputnya..eheheh. Kak J juga saran aku duduk sini sebab nie good resume untuk aku. okay gak tu saranan dia. Lagi satu yg baik punya saranan adalah GM baru aku HJ S, dia kata operator Inc nie tak ramai so ianya resume yg baik utk di Malaysia..idea yg baik gak nie..tapi nak g mana klu genti...Inc bukan banyak pun dekat malaysia nie...eheheh...tapi boleh jual idea kot..Abg Hamzah suruh aku try dulu dekat sini..klu dah rasa tak boleh baru kuar...aku sahut semua saranan kawan dan rakan sekerja dan ex rakan sekerja dan bos..untuk mencuba kerjaya disini.

Semoga aku diberkathi dan direstui. Amin

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)