Dah shutdown..dah shutdown

Salam semua..shj nak update.
Semalam aku telah menutup plant cikampek tempat aku di secondmentkan..(20 April 2009) Jam 4.30 petang. Memandangkan limbah yang menjadi proses utama telah pun mula menyurut dan "habis". Maka bermulalah proses untuk mengindahkan semula plant sini. Akan bermula dari tempat yang selalu berhabuk iaitu "Lime and Carbon House" kemudian ke "Rotary Contactor" dan seterusnya akan ke tungku utama. Yang nie ader susah sikit sebab tadi aku test dia punya pusher no 2 dah tak bergerak, so apalagi kengkawan kat sini akan menjadi pemecah batulah...kerja berat tu.

Esok gak aku akan membetulkan hidaraulik dekat "hopper lid"..dah bocor ooo...minyak hidraulik pun dah kurang so kena betulkan dulu baru boleh jalan pusher. Dia macam bocor jer..dah ketatkan penyambung dia tapi bocor. Tak per esok gak aku betulkan.

Lepas nie nak g bersihkan dekat "heat exchanger" dah mula nampak cam banyak habuk jer..oooo kerja berat lagi berdebu nie. Apa leh buat dah nama tugas. So kenalah buat. Kemudian nak suruh budak2 sini g greasekaqn semua kipas dan alatan2 yang berpusing. Sebab semasa aku nak hidupkan plant nie terjadi kes, kipas tak leh pusing sebab dia dah mula nak berkarat..ooo serik dah. So prevention must done first.

Klu ikut kiraan akal aku..aku akan "kehilangan kerja" selama 100hari..Apa aku nak buat ehehehe?..Ooooo nak buat kerja-kerja awal ISO. opppp..nak buat training in house kepada semua staff kat sini..untuk memantoppppkan lagi ilmu dia org. Takderlah aku berada dalam keadaan was-was semasa plant berjalan..eheheheh..Cuak ooo klu bypass malam..sebab aku nak dtg kilang jauh oooo...Mau makan 1 1/2 jam nak sampai.

So kasi aku relik dulu bos..nanti aku touch up plant nie cantik2 okay. Pesanan untuk marketing department..keja kuat2 okay. Kasi up sikit percentage collection tu, baru kita org dekat sini keja kuat. Okay chow semua just nak sharing apa dah berlaku. Boring ke..lantaklah janji aku.."ini mode cuti"

bye n salam
peace no war..beb

Comments

Unknown said…
ooo,kilang kat tempat org,berabuk skit dh nak bersihkan.kilang kat negeri sendiri,jangan kata berabuk,dah reput,berlubang,berkarat,patah,blablabla.. tunggu masa nak runtuh jer,haha.kalau dah xder kije tu,meh ler balik sini,hulur2 kan tangan,hehe.kera di hutan disusukan, anak kat umah mati kebuluran lak,hehe.

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)