24 April 2009

Salam semua.
Cerita aper nie. 24 april 2009 pulak. Banyak cerita pada tanggal tarikh ini. Okay kita bermula dari pagi hingga ke petang. Kebanyakkan masa dihabiskan diplant sahaja sebab ada kunjungan dari para penginvest baru untuk Pantai Medivest. So mereka ini terdiri daripada wakil-wakil majikan masing-masing seperti peminat untuk memiliki PM adalah Tabung Haji (TH), Consultant - Price Water House Copper, CIMB. Lebih kurang seramai 10 orang termasuk Bos-bos aku (Hj AKK, HJ AI, HJ Shah, Madam CSF, Bpk Wan Azhan). Mereka tiba jam 12tgh-WIB. Maka bermulalah dari lawatan plant sehingga presentation plant oleh HJ AKK. Lebih kurang jam 2ptg baru mereka bergerak setelah berselang seli dengan soal dan jawapan dr Big-big bos.

Petang, aku melihat staff2 aku dekat sini membuat kerja-kerja maintenance. Kerja-kerja maintenance yang telah dibuat dan dikira settle ialah Rotary Contactor, Lime & Carbon House, Piping Lime and Carbon to Rotary Contactor dan Bottom Quench. Petang tadi aku suruh dia org buka upper back door fanric filter dan bypass fabric filter ducting punya pintu. Aku suruh dia org bersih kan lime dan carbon dekat situ. Ehhh. Feedback dari staff yang buat kerja dekat sini mengatakan lime dan carbon banyak dekat outlet (rotary valve)..kira-kira 3 kaki tinggi..so aku suruh dia org tutup pintu atas dan buka back door tengah pulak. semua kerja-kerja ini akan disambung pada hari isnin sebab aku rasa lebih baik dan mudah kita terus jer buka rotary valve. Apa pendapat kau org?..oppp lupa lah pulak, kau org mana tau masalah kilang aku yek..eheheh, ampun dong.

Balik ke Bandung, aku tumpangkan Bpk Gemma dan Bpk Yayan. aku amik dia org dekat pintu keluar Tol Cikampek. So seperti biasa dalam perjalanan balik atau pergi mesti aku terlelap. Ehhh. Ni kisah seram sejuk...Aku duduk depan seperti biasa. Tiba ajer di Kilometer 100, kereta depan aku brek secara mengejut sebab bas didepan mereka terus keluar line kiri ke line kanan. Supir aku sempat brek..Alhamdullilah tak menabrak kereta depan tetapi tiba-tiba kerata Avanza yang aku naik ditabrak dari belakang oleh sebuah MPV dr Jakarta. Perhhhhh..seram beb..Ketiga-tiga kereta berhenti diside kiri bahu jalan untuk melihat dan settle mana yang patut.

Kereta hadapan (Inova) , mengalami kerosakan bumper depan shj sebab menabrak bus. Bus celaka nie tak berhenti langsung, memang baruah dan mcm-mcm lagi kata nista dari aku untuk bus tersebut. Bhg belakang okay. Kereta Avanza yang aku naik, bahagian depan okay cuma bahagian belakang jer teruk sedikit bahagian kiri. Nanti boleh tengok gambar kat bawah okay. Kereta belakang teruk bahagian depan bahangian kanan pemandu.

Aku tak tahu mcm mana dia nak settlekan. Aku kira duduk tepi jer. Bila aku dah lepak kat bahu jalan highway tersebut barulah aku perasan yang semua kenderaan memang laju oooo..berlesop-lesop..eheheh. So alhamdullilah semua selamat. Cuma supir aku jer munyok sebab kereta nie sebenarnya baru jer berusia sehari sebab baru keluar bengkel sebab supir aku nabrak lori kat higway yang sama gak sebab lori berhenti tepi tak nakpak sebab lori tu takder lampu belakang.
Akhirnya, dia ajak Bpk Gemma untuk menjadi saksi cerita. So semua dah okay.

Itu shj cerita aku kali ini. by n salam.

Biasalah aku mesti nak interframe untuk mengatakan evidence ini benar.


Keadaan mobile Avanza D 1845 VG.


Keadaan kedua-dua kereta. ( D 1845 VG dengan B 1102 CVA)


Keadaan mobile B 1102 CVA

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)