Scheduled Waste Manager


Semasa di Kualiti Alam

Salam semua..Dah lama benar sebenarnya gambar nie diambil. Tapi bila aku selak-selak balik gambar yg telah diambil mana terjumpa cebisan gambar ini. Ini adalah kenangan aku bersama para pelajar kursus untuk Scheduled Waste Manager yg dianjurkan oleh Eimas atas perintah DOE lah..ehehehh..

Kebanyakan yg hadir adalah pekerja-pekerja syarikat yg telah diwajibkan syarat baru dalam Jadual Pematuhan (JP) mereka..betulkan aku cakap, jangan dok ckp aku dtg nie sebab aku suka...hahahahaaa..Nie sebab arahan syarikat untuk mematuhi syarat tersebut...

Secara am, kursus ini merangkumi beberapa module dan diajar secara berterusan selama lima hari dari isnin sehingga jumaat. Disamping mempunyai module lawatan di Kualiti Alam..eheheh...Keja kat sini okay kot sebab nie mcm lubuk duit jer..sebab industri waste nie takan musnah atau terjejas...terjejas sikit mungkin kot..eheheheh..

Okaylah...sekadar ingin berkongsi cerita dan pengalaman...certificate yg di keluarkan dan disahkan oleh DOE nie memang bagus. Sebab dia akan menjadi seperti Green Book DOSH suatu masa nanti...nie yang aku nampak. Nak dapat certificate nie kena lulus periksa dan kerja kursus 6 bulan..kena tulis report dan presentation maaa...sebijik mcm NIOSH punya periksa..eheheh

Aku lum lagi berniat nak g periksa dia...insyallah aku g bila aku dah berkesempatan mengulangkaji module2 tersebut..eheeheh...Sebab aku dah kena charge lewat periksa...eheheh..Mau kena RM400. Takper...insyallah aku akan amik. Mungkin lewat kot.

Okaylah bye n salam semua.











Comments

Anonymous said…
nape x amik xm terus..bukan susah pun..ape yg diajar masa ceramah tu la yang kua. cuma mungkin praktikal 6 bln tu je la yg leceh skit..coz kne tuliskan. Anyway jgn lupa amik xm.. ;)

-R-
Unknown said…
susah tak kursus nie bro...

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)