Aku Mahu Bebas....

Salam semua.. Hari ini aku nak bercerita bergambar. Ini kira merepek yang kedua kalinya. Hahaha...Ini adalah aku dan aku akan terus mengejar cita-cita aku...Jangan salah ertikan. Terima kasih kerana sudi memahami.


Ini adalah cerita aku ingin BEBAS....

 Aku ingin bebas

Dari belenggu hutang....mcm2 hutang

Berusaha untuk TIDAK berhutang lagi....

Bukan aku bodoh..Tp aku Ikut Nafsu....

Ada masa aku stress...
Dengan HUTANG yang berat....walaupun
Aku workaholic...

Dapat duit hujung bulan semua habis...

Disebabkan ini....kerana

 Pusingan hidup bertambah....dan

Nafsu Besar...sendiri cari sakit / pasal....(Ampun gambar tiada kena mengena..hehehe..sebab bila sebut nafsu biasa teringat benda nie..jer..hahahaaha)

Ini........

Ini..........

Ini..........

Ini...lagi "teruk"....

Suatu hari..aku berdoa...


agar diberikan hidayah....akhirnya

Buat pengiraan dan....kira

terus mengira....Akhirnya..

Start balik menabung...

Untuk buang sifat "BERHUTANG"



Dan Bisik dalam hati NO MORE HUTANG BARU...dan


Mulakan ini...Kalau nak "memberanakkan duit" dan....

Aku selak-selak contact number lama...jumpa ini...

Aku jumpa ini.....

Aku diperjodohkan dengan ini (Aku Budak Felda..okay)...

Aku jumpa dalam chit chat dunia cyber ....

Aku diperkenalkan dengan ini...Utk EPF jo...


Aku jumpa balik "Mak We" lama ni...

Aku terserempak dengan ini...

Aku berkenan dengan ini...DAN


Ya..Allah..Kau makbulkanlah Niatku ini...untuk


Bebas...

Dari ini...


Untuk mencari ini...

Agar aku boleh mengabadikan diri kepadaMU....

Dengan .....Tenang. Amin Amin Amin.


Kepada kawan-kawan2 yang baca blog nie secara sengaja atau tak sengaja..Doakan agar apa yang saya impikan dimakbulkan ALLAH. Amin.

Million and billion...bye n salam

------------------------------------------------------------------

Sekarang anda pulak. Yang disana. Ye yang sedang membaca blog ini. U turn pulak. Apa kata anda?..Anda senasib dengan saya?..Cepat kita berubah. Buang tabiat yang lama..Ciptakan sinar untuk masa hadapan yang lebih germilang.


Nota Kaki : 
Semua gambar ini adalah hasil pelayaran saya di Google Image. Harap maaf sekiranya ianya merupakan privacy anda. Sekali lagi Harap maaf.







Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)