Tempat Aku Lepak...Malam2.

Hai...aku nak kenalkan dengan kau org kawan aku yg best. Nama dia Hamzah Bin Ali..usia udah menjangkau 50an...tapi best kawan dengan dia sebab dia nie banyak pengalaman. Masa aku g Kelantan tempoh hari, aku dengan family lepak rumah dia, naik kereta dia..kan best tu...Rumah yg nie dekat Tmn Saujana Bukit Katil, No rumah angka pertama, corner lot...perh...setiap kali aku lepak sini, aku akan dijamu dengan hidangan ringan seperti kopi o, teh o, nescafe dan etc...Bukan itu yg aku nak tetapi cerita dan idea beliau...Meh aku perkenalkan siapa beliau secara am..ehehehehe.."maaf bang..tolong promote eheheeh"

Beliau nie adalah bekas pekerja UDA holding, Last jawatan GM dekat salah sebuah anak syarikat UDAlah..Skrg nie makan pencen. Masa UDA nak buat privatation beliau keluar. Yang bestnya beliau nie...adalah idea nak buat bisness..kelas beb. Pengalaman dengan UDA lebih kepada construction...beliau adalah contractor berjaya...skrg nie dah settle down...kalau ader project construction bak sini dia kira..perh hebat...maklumlah contractor besar...

Beliau pernah kursus buat retail...hampir menjadi pengarah gedung membeli belah Angsana sebab mall nie dibawah jagaan UDA lagi..eheeheh...cerita pasal retail..perh takleh kelentong..best...pernah buat bisness tayar kereta, advertising..jual beli pakaian...property..perh...kalau dia cerita siap dengan jalan mula dan jalan akhir...best...best..

Kepada mama, jangan khuatir sebab ayah pergi jumpa dengan Abg Hamzah selalu...Ayah tak pernah melencong kemana..eheheheheh..Insyallah aku ader plan nak buat retail kain tudung, kain kurung belum jahit..dan secara langsung menjadi pemborong dan peruncit kain...nie kira planning..so selepas raya nie kita akan mulakan dengan retail memperkenalkan company...eheheeh...

Bestnya dia siap ajar bagaimana nak manage account dan segala2nya...Insyallah aku akan cuba dan my wife (mama) akan handle benda nie..eheheheh..Doakan aku berjaya geng...Okaylah...kalinie posting aku cerita pasal kawan2 aku jer...eheheheh...so kita berjumpa lagi..

Comments

mama tak kisah pasal mama mmg percaya kat ayah...

harap2 menjadilah bisnes kita ye..
sekurang2nya kita mencuba...
untung nasib hanya Allah yg tentukan...

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)