Kenangan dan Perkembangan Terkini...Felda Tun Ghafar Bukit Senggeh

Shj nak promote kampung tempat aku membesar..eheheheh..Jangan jelous okay..so kalau ade kelapangan..bolehlah kesini...Ala..kampung ala Felda nie sama jer style dia..eheheh..apa kasi aku upload gambar dan cerita dongeng sedikit...selamat membaca..okay..



Kalau masuk ke kawasan kampung aku, akan berjumpa dengan papan tanda ini..eheheh Best tak..lah nie dah bernama Perkampungan Felda Tun Ghafar Bukit Senggeh..ehheeh..dulu-dulu nama Felda Bukit Senggeh aje...


Nie petalah..taburan penduduk dlm kawasan perkampungan felda aku nie..mana tahu kau org tak pernah sampai rumah kawan2 kat sini..singgah dekat papan tanda nie..tengok kat mana rumah dia org. Insyallah selamat..klu tak kau org tanya jer...org..insyallah yg nie pun selamat eheheh..



Nie...sekolah aku mah..dulu lain sikit..lah nie dah lain benor...maklumlah pembangunan..ehehehe..Aku sekolah dekat sini dr darjah satu sampai darjah eman. Zaman aku, kita periksa Penilaian Darjah Lima...kira masa darjah enam..enjoy...Sekolah Kebangsaan Felda Bukit Senggeh (82 - 87)....


Yg nie pulak..sekolah Rendah Agama Islam Felda Bukit Senggeh...dulu guna sekolah kebangsaan tapi bila dah ader sekolah nie, maka gunakan sekolah nie...Aku dulu malas nak g sekolah agama...ehehehe...selalu ponteng..beb..kenangan tu..



Yg nie lah pulak...Masjid kampung aku...kira klu Raya..tak muat..kena sembahyang luarlah gamaknyer....maklumlah penduduk 4++...campur anak campur cucu campur cicit....kau org bilanglah sendiri..eheheh...



Yg nie..kemas..tempat aku bertadika..eheheh dulu tak cam nie...nie kira versi modenlah..heheeh


Yg nie pulak..perpustakaan kampung...biasalah. Yg minat jer menjengah...aku tak pernah menjadi ahli pun..hahahahaa...



Yg nie signboard..menunjukkan, perkampungan aku telah mendapat manfaat pembangunan...kira kita org mendapat jalan besar dan baru..yg boleh tembus ke Chabau..Kemendor..dan Rim...kira boleh mempercepatkan perjalanan...yg mana hendak ke gemas atau ke pasir besar...Kira kampung aku dah mempunyai dua jalan masuk..dahulu satu shj utk pengguna berengine kereta...eheheh...so..Lambang biru dekat signboard tu yg membawa pembangunan..ehehehehe...

So bye n chow....

Comments

hehe..gambar amik sambil naik motor..
nasib baik en kodak kita tak menghampakan..
Neneq said…
cik ahbond..sy salah sorang student SKFBS..sronok dapat tgok gambar skolah..mengimbau kenagn lama..saya caopy gambar2 ni ek..nak buat kngn..saya nuzaimah ank hj mustafa no 120 adik munir/shamshir/irewan
Unknown said…
kepada sesiapa yg nak sedikit2 lagi info berkenaan Felda Tun Ghafar Bukit Sengeh sila lah ke

http://mbfmtunghafarbukitsenggeh.blogspot.com/

belum banyak info lagi...tapi ada ler sikit sikit...

from... bekas pelajar SKFBS 78 - 83
Unknown said…
kepada sesiapa yg nak sedikit2 lagi info berkenaan Felda Tun Ghafar Bukit Senggeh sila lah ke

http://mbfmtunghafarbukitsenggeh.blogspot.com/

belum banyak info lagi...tapi ada ler sikit sikit...

from... bekas pelajar SKFBS 78 - 83

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)