Investment lain...

Salam semua

Kalau nak dihitungakan memang aku kategori berani dan giler utk membuat investment. Dulu aku bermula dengan skim cepat kaya..lebih kuranglah...Boleh gak aku cerita bagaimana aku menjadi giler dan sekarang lebih berhati2..dengan segala mcm kaedah utk kaya cepat...(mana ader cara nak kaya cepat, kecuali dapat wasiat org kaya mcm Presedin Naza..tertulis wasiat atas nama kita ker..itu memang cepat...eheehhe, yg lain jangan harap)

Bermula dengan pelaburan internet, autosurf, hyip, swisscash..(yg nie setakat pulang modal dan ader utg sedikit..)..bila ini berkubur aku berpusing dengan program MLM yg mengatakan menjual barang tetapi mcm skim siapa dulu dia untung....klu taksilap ECM..(yg kira aku fair utglah...)..kira aku ader nama dlm senarai G600...eheheh...terkubur, tetapi lepas tu aku berpindah ke MLM yg menjual Prepaid...nama HTO...aku rasa ramai yg tahu mengenai HTO...dia terkubur disebabkan BNM tahan...sampailah nie tak dengar berita..bermcm-mcm cerita mengenainya aku dengar..aku matikan air...kira dah berkubur...Main forex sendiri...yg nie untung tetapi aku rasa mcm nak hilang segala2nya...iaini dunia utk anak-anak dan isteri aku ibrat tiada...mlm jer terus tengok chart bawa ker tempat keja...untung memang utn g tetapi life aku hilang..aku decide suruh kawan aku buat...lagi senang..klu ASB buat setahun 10%, kita buat sebulan 10%...katalah bagi dua (5% X 12 = 60%)..okay what...

Kemudian aku terbaca di forum jutawan org, ader seorg mamat menawarkan pulangan yg tinggi dlm investment forex yg dijalankan...aku masuk bermula dengan 1k usd sehingga 3 k usd..totalnya...yg nie hanya bertahan selama 7 bulan...dr pengiraan aku aku untung walaupun modal tak dapat...mamat tu dah lari..sebab dia penipu sebenarnya...Ramai gak yg kena hampir 100 org...group kami siap buat gathering kat pd lagi...apakan daya dah nak kena tipu...

Lepas tu terbaca mengenai bagaimana utk mengurus wang dengan betul dlm forum nogold..thread dibuka oleh Awang..bermula dari situ aku membuat pembacaan mengenai OD ASB, termasuk kedalam urusinsan, bicarajutawan....dan terlekat dengan pie2020 pun blog. Pernah jumpa dia sekali di restoran Subaidah MITC melaka bersama Rodi...dia org Melaka Bukit Katil...Bemula pada awal bulan Feb 2008, aku telah membuat OD dengan duit dr ASB aku tanpa membuat pinjaman...Dapatlah dlm 27K...dapat jer aku relik...nak tambah dalam ASB secara total lumsum setahun atau mcm maner...akun kira2 dengan duit OD sebanyak itu, aku boleh buat total Lumsum sebanyak RM6K setahun...kira selama 6-7 tahun untung akan naik..ehehehe...

Tetapi aku tak berbuat sedemikian, sebab aku ader beberapa kawan yg buat projek kelas F dengan kerjaan negeri melaka.. Aku tanya dia org, kalau ader projek yg memerlukan modal, boleh aku pump as partner...Ini risiko juga tetapi kita dah kenal lama dan dah tahu rumah dia dekat maner, mak dia sapa..kira kawan baik..klu baru kenal sebulan jangan...buat dia lari susah sebab pakai lesen dia org...kita cuma inject modal jer...Term aku dengan kawan aku kira 50% dr total profit yg untung..Baru2 ni aku baru jer pump 15K dan akan mendapat modal balik dlm sebulan setengah ( 44 hari) 15K + 5K...kira 20K...okay gak cara nie...aku berharap satu hari nanti aku boleh membuat fizikal invesment mcm pie buat...syok aku tengok dia...muda lagi dah ader banyak rumah...aku menjadikan beliau idola investment aku..Insyallah satu hari nanti kami pasti akan berurusan juga...buat sementara waktu nie aku nak kembangkan OD dan ASB aku...dengan cara aku dan yg aku belajar secara forum di nogold...ctc...

Aku ader gak beri kenalan aku utk bermain komoditi..dia berkerja dekat UITM, nama kira rahsia...insyallah setiap 7hb akan dpt profit. Term aku dengan dia senang, klu rugi aku nak tengok statement itu shj...insyallah dia takan lari...yg nie dlm RM 2k ajer....Aku ader kasi kawan aku dekat sarawak utk bermain forex...aku amat percaya dengan dia, kita pernah tido sekatil...ooppp jangan dok pikir yg lain okay...aku kasi dekat dia RM15K....insyallah dia akan jaga duit aku..eheehe...sebab aku pernah tengok sendiri beliau main forex dan pernah membuat record peribadi dengan menjadikan 75Kusd kepad 146kusd...real money..dlm masa tak sampai sebulan...Aku amat mempercayai beliau walaupun kauorang akan cakap aku giler...memang aku giler dlm bab nie..cuma skrg nie aku lebih berhati-hati sedikit dengan org yg menawarkan apa2 jua tawaran hebat...klu kawan baik..aku terima...eheheh...Risiko amat tinggi...

Aku harap dengan cara ini aku boleh berjaya..nanti bila dah berjaya aku bagi tahu kau org...eheheh..Risiko amat tinggi..sekali aku cakap dan beritahu jangan tiru seperti aku...risiko amat tinggi....semoga aku akan berjaya. Kau org doa-doakanlah aku..ehehehe

bye n salam

chow

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)