Aku dan Isteri


Sebelah aku nie isteri aku maaa...kita org bernikah pada 26 December 2003...setahun sebelum tarikh tsunami...so utk mengingati tarikh nie senang jer...sebab tarikh tsunami ajer....

Kami dikurniakan baru dua org anak jer...yg pertama Aiman Zikry tahun 2004 dan Aiman Zarfan 2006...dua-dua lelaki..hero beb..

Oppp lupalak..nama isteri tercinta nie..Nama dia Norzarina Bt Bidin...org Melaka, Kampung Sungai Putat, Batu Berendam...Dulu memang bercita-cita nak cari org Melaka...maka cita-cita termakbul...sebab senang maa nak balik Raya..takpayah gaduh-gaduh...ehehe...

Dulu dia..bini akulah..berkerja. Kami berkerja dibawah bumbung yg sama tetapi berlainan tempat..aku dekat Bukit Rambai tapi dia dekat Batu Berendam...lah nie awal tahun lepas dia telah berhenti kerja sebab nak jaga anak dan kami ingin berpindah rumah baru dekat Taman Paya Rumput Indah...nanti aku cerita bab rumah akulak...esok-esok ker...bila senang...

Dahulu kita org duduk dan tinggal bersama dengan mertua aku..kira makbapak isteri akulah...lama gak aku duduk dekat sana..mahu makan tiga tahun...lama ooo...tapi kami berhasrat utk berpindah rumah baru..kira nak hidup sendiri...akhirnya termakbul juga cita-cita tersebut...Amin.

Bini aku nie garang gak tapi dia penyayang..Satu jer..dia nie kuat merajuk maaa...biasalah anak bongsu...perempuanlak tu...klu lelaki kuat merajuk..payah gak..eheeheh...tak per biasa bila dia merajuk..aku akan pujuk...Mana ader rumah tangga tak bergaduh..bak kata P.Ramlee...alangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri...biasalah tu asam garam maaa...kena tempuh dan lalui...so far alhamdullilah...Amin

So takder per nak cite pasal dia..Semua pasal dia biar aku ajer yg simpan. Isteri aku nie memang dijadikan untuk aku maaa..kira tulang rusuk akulah...sebab dia memahami aku dan kami memang serasi. Aku amat menyayanginya.

Klu dia tahu aku tulis kat dlm blog nie mesti dia suka atau marahnya..Tapi takper..aku bukan kutuk dia maaa..aku puji dia per...So sebelum mengakhiri tulisan malam nie...Mama, ayah sayang dekat mama..Terima kasih sebab jadi isteri ayah dan memahami ayah. I love u...klu kau org rasa meluat...jangan baca okay...bye n see u all again. Chow n peace no war.

Comments

Anonymous said…
ayah adalah org yang paling mama sayang didunia ni...tiada org yg dapat menggantikan ayah di hati mama sbb mama sudah jumpa org yg betul2 sayang dan memahami mama. Ayah adalah segala-galanya utk mama...iluvu so much mmmuuuaahhhhh!! ( ^ - ^ )

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)