Diserang Demam...

Salam Semua

Baru rasanya baik demam, tapi masih lagi pening-pening kepala. Rasa berat sangat kepala. Tapi aku kuatkan juga untuk menulis..Rindu ooo nak menulis..walaupun org tak datang membaca tapi lambat laun org akan singgah juga kat blog aku nie...ehehehe.

Aku diserang demam dari hari sabtu, bagaimana ianya bermula...mcm kronoligilah...mlm sabtu tu aku keluar g jumpa Abg Adnan utk g minum2, so aku gerak dr rumah jam 10..jumpa dekat Kedai roti terbang Teluk Mas...dlm 11 lebih kurang jumpa dia, kemudian abg Zahar dtg...cerita berkisar kisah biasa..pasal niaga dia, hto...ftdc..haris..mcm..sqampai kul 145pg..kemudian aku gerak balik..Esok petang sabtu..aku dah rasa badan lain mcm..seram sejuk..panas..aku just telan panadol aktif fass..tapi tak berkeras...so keesokkan hari ahad..aku terus g klinik Annur...Dr Nor check..terperanjat sebab suhu kepanasan tinggi...dia syor aku terus ke hospital..dikhuatiri denggi..tapi aku minta tangguh utk tenggok sampai besok..klu teruk aku terus ke hospital...dia beritahu aku...minum air garam campur 100plus..insyallah panas badan akan hilang...aku diberi MC dua hari isnin dan selasa...Balik dr klinik terus beli 100plus 2 botol besar...balik terus amalkan seperti yg diberitahu oleh DR....

Keesokkan hari...kesihataan aku semakin ok..berpeluh siangnya...aku rasa memang dah ok...kemudian petang dlm kul 3ptg aku nak kuar g amik angin...jumpa Abg Nan dekat opis dia dekat semabok...minum2..sembahyang situ...balik lepas hantar dia balik Teluk Emas...malam tu aku rasa dah lain mcm....mula nak sejuk balik....tapi aku kena dalam kul 2pagi...sejuk panas lemah sendi....tak boleh tido...dlm kul enam..aku berpeluh semua....aku buat keputusan utk berjumpa bomoh pada hari selasa...aku jumpa sebelah petang...dekat tangkak...dia suruh bawa limau nipis dan air sebotol...jumpa dia pun potong limau...dia kata dah lama kena ke?..aku ckp klu sakit perut dah lama, masa baru balik dr Indo, bandung tempoh hari...dia ckp aku termakan pelaris mereka....dia suruh aku minum air kelapa....minum sekali minum setakat yg mampu dengan kelapa bukan dengan cawan....balik terus beli 4 biji..aku balun sebiji...dan sakit perut semakin menghilang...tapi demam tak juga menghilang..tiba malam tu aku diserang demam lagi...aku nekad utk pergi ke hospital dengan memohon surat dr panel klinik annur...

Rabu petang aku di hospital..terus ke emergency room, daftar, masuk bilik 2, check suhu 37.5, tekanan darah 138 83..okay kot...degupan 99..tunggu masuk utk layanan doktor...doktor kata aku sihat...tapi aku berkeras utk check darah...cmik darah...dan keputusan darah menunjukkan aku sihat...perh..apa nie..aku demam maaa...dia ckp pekara biasa...yer ker biasa, mungkin kot...masa aku kat emergency room tu...aku tengok yg sakit denggi okay jer..tak yah pakai baju sejuk...aku siap baju sejuk...kira mcm demam habis..dia bert-shirt jer..tapi masuk wad sebab denggi...pelik-pelik...

Dapat gak MC, balik..petang tu aku didatangi oleh bos tempat keja dengan dua rakan sekerja aku...dia sekadar menjegah dan melihat keadaan aku...masa tu aku sihat dan berpeluh...so aku ckp insyallah okay kot...tp malam tu aku kena demam sedikit sejuk panas mcm biasa...susah mahu tido..ooo..gelisah semacam jer...so keesokkan hari...lebih kurang pukul 9 pagi lagi teruk...panas..sejuk....aku membuat keputusan utk balik kg..ubah angin utk berehat...sampai kg pelda...ghumah mak apak aku....dlm kul 5...ayah terus g jumpa bomoh sana...dickp scepatlah..mlm tak ader..nak rehat..eheheh...sampai dia ckp apa hal..aku cerita dr a sampai z lah...kemudian dia suruh buka sarung kaki...dia check kata ader benda ikut...yg nie pelik..kemudian dia guna senjata dia..menggeluarkan dengan merentap2 jari kaki aku..kemudian disusuli dengan mengurut bahagian belakang...kemudian dia kata insyallah..dia kata bukan dtg dr tempat aku, cuma tempat lain, mengikut katanya.....mlm tu aku boleh tido...ari jumaat juga ok...aku balik dr kg ari nie...sampai sini dlm jam 1000 mlm sebab singgah rumah mak mertua sekejab...biasalah tu...

Aku harap aku akan sembuh sebenar-benarnya...inilah pengalaman aku demam yg aku anggap teruk..biasa sehari dah kebah..nie..hampir seminggu..lama ooo so ingat semua...ada yg baik ada yg jahat...

bye n salam

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)