Tempat Aku Singgah...Utk Makan Pagi atau Malam

Salam semua..
Kali ini aku nak tunjuk tempat yang aku selalu singgah untuk makan pagi (sarapan) dan makan malam..

Yang nie adalah untuk makan malam...walaupun tak selalu tetapi dah banyak kali juga aku singgah. Dia berhampiran dengan Jalan Asia Africa dekat dengan PR (Akhbar Pikiran Rakyat) depan dengan Hotel Sarvoy Horman..Gerai nie jual nasi goreng, kue teaw goreng, mee goreng dan bihun goreng...Kira mcm kedai mamaklah...makan pun open air jer...Famous dan ramai org makan dekat sini. Aku biasa makan nasi goreng special dan bihun goreng berserta jeruk panas atau sejuk.

Kadang2 aku beli roti bakar dekat gerai Pasar Baru, kemudian pergi dekat kedai Bajigur Asli yang aku sesuai iaitu dekat dengan Bangunan Sate Bandung.


Nie Kedai Bajigur Asli tu...Bajigur nie rasanya macam air cendol cuma dia dalam sajian panas. Memang enak dan lazat rasanya. Kadang2 aku cuba banderek tetapi dia nie rasa panas sebab ada ramuan rempah..


Nie aku sedang menikmati ketupat tahu. Ketupat dicampur dengan tahu serta tauge kemudian dibubuh kuah kacang. Mula2 tu takut gak tapi bila dah biasa mcm ketagih pulak. Sini takder nasi lemak..so inilah makan yang aku sebat..


Nie gerai ketupat tahu...Ibu ini atau Mbak nie sedang mengendong anak kecil tu..Nie berhampiran dengan kediaman Gabenor Bandung..Kadang2 aku makan dekat Jalan Putri Buah Batu untuk menikmati ketupat tahu petis..Kira seminggu sekali aku akan menikmatinya.

Sehingga berjumpa lagi. Bye n salam

Comments

Tie said…
Adik kak tie pernah bekerja di Jakarta..tak sampai setahun. Walaupun dia bujang,dan diberi pelbagai kemudahan, dia pun tak sanggup tinggal lama2.

Katanya suasana di sana menakutkan. Ketika berhenti di traffic light pun boleh kena rompak kalau tak hati-hati. Cermin kereta mesti ditutup, pintu kena kunci.

Kak tie rasa memang eloklah Zoff rajin2kan diri hantar resume tu.. Dalam internet ni pun ada banyak peluang pekerjaan. Kalau terpaksa ke luar negara, bawa keluarga bersama. Kehadiran seorang ayah amat penting dalam pembentukan peribadi anak2.

Tentang makanan di Indonesia... kak tie tertarik kepada masakan padang. Banyak lauk dan sedap pulak tu, hehe...
♥nrina♥ said…
macam mana best pun ayah cakap..tekak mama tak teringin langsung nak try hehe..

tapi kuih bala2 tu huhu..sedap tapi serik nak makan dah..
Ahboy2020 said…
patutlah aku tgk boss macam dah bertambah je berat badan.hehehe.

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)