Makan Ikan Bakar Di Alai...14 June 2008

Salam semua. Makan ikan bakar nie dirancang secara mengejut. Menu pun rancang secara pikir sendiri atau lebih sesuai mengikut citarasa pengoder iaitu aku..ehehehe...Tempat nie dicadangkan oleh dak Tariq...dia kata murah dan tempat mcm menarik..

Petang tu 14hb June 2008, aku gan Shukur pergi ke tempat yg disebut oleh Tariq. Sampai kul 4ptg..dia org takder lagi..belum buka kedai..Aku call nombor dlm resit yg diberi oleh Tariq..utk membuat tempahan...kira dlm pukul 6ptg, aku janji akan dtg semula...sebelum beredar dr kawasan tersebut...tiba-tiba dtg sebuah kereta. Rupa2nya..owner..Hj Nasir…terus aku buat tempahan..

Menu utk 4 org (ada 20 org) :

  1. Ikan siakap seekor belah dua buat baker dan sweet sour
  2. Kupang berlada
  3. Pepahat goring bodoh (kunyit..ehehehe)
  4. Udang goring biasa
  5. Sotong goring tepung
  6. Air jus buah..
  7. Tambahan ikan goring tiga rasa..tiga ekor utk 20 org…

Aku bayar deposit RM 300…kira tanda jadi..so aku terus infom dekat rakan2 sekerja..yg mengatakan pukul 830mlm start menjamu selera..eheeheheh…kumpul pukul 800mlm…best-best...



1. Tempat makan ikan bakar : Seri Muara Alai...kepunyaan Hj Nasir

2. Jawa (Hazmi) berselera nie...sabar bai..jangan gelojoh..hahahaha

3. Aksi suap menyuap nie...Bad, Din gan Mandor

4. Nie King...dia makan slow jer tapi mesti habis..hahahaha...Muvin nie..Baju merah tu Hj Zamri..boss

5. Aku tengah dok berdiri..kenyanglah tu...


6. Nan, Bapak Suppra, Selamat gan Zaide serta anak dia (tengah dok sibuk main game..nie kes org ghumah tak cayalah nie..hantar spy..hahahahaaa)..group kuat makan..oppopoppp...makan kasi licin..eheheh7. Tengah dok kusyuk menjamu selera....

8. Wakil Indonesia...Pak Leo...Wakil wanita..Nadira ajer..heheheheee..

9. Makan jangan segan2...

10. Group paling kurang makan...hahahahaaaa...

Malam tu makanan atau menu yg paling laris adalah pepahat...mandor siap order bungkus utk org rumah dia...best-best...Aku siap tempah 2 ekor ikan siakap gan kupang gan udang utk budak kilang yg tak sempat dtg disebabkan kerja...ehehehe...

Malam tu rabaklah RM650..utk kesemuanya...yg aku punya jer..Yg mandor, nan dan yg lain order..kena bayar sendiri..eheheheehhh...Insyallah aktiviti sebegini akan diteruskan lagi...semoga murah rezeki..AMIN..

Kepada yg tak sempat hadir, Insyallah doa-doakanlah semoga saya naik gaji gan bonus lebih..insyallah dpt kot makan lagi ikan bakar...ehehehehehh...Semoga anda tidak jemu menjenguk ke blog saya nie...bye n salam
peace no war.

Comments

Anonymous said…
INI TIDAK ADIL...makan best2 tak bawak wife plak tu...ni bile nak bawa kitorg makan lak ni kat sana...jgn bagi alasan haaa...

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)