Hukum Alam...Pak Leo..farewell

Salam semua..
Hari aku nak menceritakan bagaiman hukum alam ditempat aku berkerja terjadi. Aku shj sebut hukum alam. Dahulu hotspot niie satu pekara yg phobia...sebab ia akan menjadikan operation itu terhenti seketika..1 - 2 minggu.

Ini terjadi pada 17hb july 2008...lebih kurang jam 130ptg, dikawasan burner area no 2..utk menggurangkan kadar kemerahan tempat tersebut, maka burner no 1 dipadamkan dan dinyalakan hanya burner no 2..pada kadar suhu tertentu...Malang setelah dicuba sehari, kadar kecahayaan ditempat tersebut menyala merah walaupun suhu dikawal rendah..maka arahan utk memberhentikan mesin dikeluarkan..maka bermula satu episod gym..

Dimaklumkan, tahun 2008 adalah tahun paling teruk keadaannya dr bermula beroperasi. Inilah keadaan yg sukar digambarkan. Masalah negara nie...ketiga2 syarikat serupa gagal beroperasi...


Sekadar gambar hiasan shj

Sekadar gambar hiasan shj

Sekadar gambar hiasan shj



Pada hari Jumaat (18 july 2008)..sedikit farewell utk Pak Leo, Plant Manager Indonesia diraikan diwarung kecil kegemaran Hj Zamri..ehehehe.."salah minta ampun bos"....Pekena mee bandung..sebab dibandung tak mee nie..hahahahaaaa...

Pak leo berada disini selama dua minggu...utk OJT gan pendedahan peringkat awalan...sebab nanti jadi bos dekat sana senang sikit..eheheheeeee...

Yg berbaju biru tu, Pak Leo....

Pak Hj Zamri, Pak Tariq gan Pak Leo....ehehehehhh...

Okaylah...banyak tul aku mengomel...yg penting sudah ader org yg boleh menjalankan plant disana..Dah tak perlu risau..rasanya kurang 6 bulan Pak leo dah terror...bolehlah aku bersenang di Malaysia..hahahahahaaa...best-best...Termakbul juga niat aku...Janganlah Pak Leo sekerat jalan...masak aku...

bye n salam..Terima kasih membaca coretan bukan pemberita ini.

Comments

Anonymous said…
hai..bestlah
Iwan said…
Saya Shazwan bin Sulaiman kawan lama En Zul. Kalau ada masa teruang sudi2 lah YM dgn saya add nick sy ni adi3981. atau eMail saya di adi3981@yahoo.com.
Anonymous said…
mekasih wan. sebab sudi menjengah kat sini...ehehehe...
aku dah add ym kau dekat ym aku...senang kalau kau cuti keja leh kita minum2 dekat kedai junus...aku cuti ujung minggu je..maklumlah keja swasta...ehehehe

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)