Khamis (11/09)

Assalamualaikum semua
Hari ni nak cerita kisah yang dilalui pada hati khamis. Hari khamis lepas adalah hari terakhir kita org dekat Pulau Langkawi..

Checkout pukul 12tghari...seblum tu bebudak aku suruh dia org mandi pepuas kat kolam chalet...aku pulak gie ambik baju yg dihantar dobi dekat situ gak...

Bila dah checkout kita org gi ke..Nusantara Enterprise..dia adalah pengeluar..pembekal..menjual brg dr gamat dan herba...beli minyak gamat dan produk2 berasaskan gamatlah...Aku tugaskan org ghumah utk tujuan mengambil barang..aku pulak..layan bebudak makan sebab dlm kedai tu banyak barangan berasaskan kaca..kang pecah..susah ooo..Nasib baik dia ada cafe...apa lagi makan nasi lemak dan minumlah...Kat sini jer beli dah dekat 250inggit...wow

Kemudian lepas solat..kita org gerak ke peka  kuah..org ghumah nak beli kuali tefal dan kain towel yg boleh buat beg..

Kemudian bila dah abis urusan..aku call Rizal..owner kete sewa sini..utk tujuan penghantaran semula kete avanza..dia hantar ke terminal..

Target nak balik kul 3ptg tetapi tiket ada pukul 4ptg..Tiket balim kena dalam 75inggit..Kali ini tersalah naik tingkat dlm feri tu...no aku 257 - 261..tanya budak bertugas kata bahagian atas..naik naik..no bahagian bawah..perhhh azab beb..turun berasak2 bawa beg bagai...alhamdullilah dapat gak tempat duduk..

Sebelun bot gerak aku msg dak Fauzi penjaga parking kete dkt Kuala Perlis...sebab dia yg hantar baju utk didobi...dia balas..dia dah ambikkan baju...alhamdullilah. Sampai diterminal..aku settelkan bag dan ambik kereta diparking..dan call adik dak fauzi..dzul dtg bawa baju yg dah didobi dan aku bayar harga dobi..syukur semua urusan dipermudahkan.

So aku gerak dr Kuala Perlis dalam pukul 545ptg..Dlm perjalanan aku tergerak nak singgah Alor Setar..Singgah Alor Setar sembahyang jamak dan terus singgah GIANT Alor Setar...beli sedikit keperluan utk hari jumaat. Balik dari Alor Setar terus ke Telok Air Tawar..rumah yg kita org duduk menumpang. Sebelum tu..makan dkt restoran Chiken Chop Original.

Sehingga berjumpa lagi. Bye n salam

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)