....Rangkuman Semua Cerita...

Assalamualaikum semua..

Lama dah aku tak menulis dalam blog nie..Sibuk ker?...sibuklah juga...balik dari Indonesia...dah nak raya so pesiapan untuk menyambut hari ray juga begitu ketat..hahhaaa..Lah nie aku cerita secara rangkuman jerlah...

1. Ibu mertua aku sakit aka emak bini akulah :....Ari minggu sebelum raya, emak telah dihantar oleh Kakak ipar dr seremban ke rumah aku...keadaan semakin teruk...minum dan makan pun tak nak...tak seperti biasa...suara pun tak ke dengaran seperti dahulu...Ari isnin, ipar-ipar buat keputusan kena hantar hospital dengan menggunakan perkhidmatan Ambulans...Bermulalah episod menjengkuk ke hospital...sehingga seminggu selepas raya...khamis minggu lepas (23hb..) emak dihantar dengan St John Ambulan ke rumah...Alhamdullilah dah boleh kita jaga...lagi mudah kita jaga dekat rumah sebab...my wife tak perlulah nak keluar hari2 ke hospital..leceh sebab aku keja dan dia kena bawa anak2 atau suruh my along atau kak ipar wife yang jaga...kadang2 segan tu yang bawa sekali dekat hospital..tetapi hari isnin minggu ini..aku balik jam 2pagi...nada suara bernafas emak berbeza..dan tiada igauan mimpi....pukul 345pg...mama kejutkan aku...katanya dia dah call ambulans...aku kena tunggu dekat depan simpang taman perumahan aku....skrg nie emak berada dihospital semula....episod ke hospital bermula kembali....Aku mendoakan dia boleh pulang semula ke rumah aku....amin.

2. Raya :....raya kali ini aku sambut secara biasa...aku sambut dekat rumah aku..sebab mama nak kena pergi hospital dan jenguk baba (ayah mama)...lepas jenguk rumah baba, aku shoot balik ke kampung...beraya dekat kampung Chohong dan terus ke Felda Bukit Senggeh...Kemudian shoot balik ke rumah aku..Tmn Paya Rumput Indah...Raya kali ini aku beraya secara sendirian dan anak2 tanpa ditemani oleh mama dikebanyakan rumah terbuka staff atau kawan2....Ada yang nak beraya dekat rumah pun aku tak kasi..hahahaa..kejam kejam...bukan aper...cuma aku kesian dekat mama.....Ampun semua.

3. Kerja...: Cuti raya aku tak apply..hari isnin aku dah start kerja....dan kerja aku akan semakin sibuk sebab EIA untuk tambah kilang dah diluluskan oleh DOE hanya menunggu kelulusan dari Majlis untuk memulakan pembinaan...begitu juga dengan penambahan dan renovation opis dan penambahan fasiliti cold room....perh perh ...siap jer kilang baru nanti..mesti document document baru juga menanti untuk direvise...so my team pls elert this....okay. Inilah kerja dan kita mesti lakukan tanggungjawap kita selalu orang yang telah diamanahkan...

4. Outing company :...aku mesti pergi outing medivest kali ini ke Terengganu...Tanggal 8 - 10 di Sutra Beach Resort...Outing ini hanya untuk staff sahaja...Bertemakan Hawai Day dimalam makan besar nanti....Dahulu buat di Kuantan aku menetap dan berkerja di Indonesia.....Pergi hari jumaat pagi jam 7 dari Hospital Jasin...kumpul disitu. Semoga outing ini berjalan lancar...Amin


5.  Indonesia...: Mungkin balik dari outing aku akan terus ke Indonesia...perh perh...minggu depan aku kena conform dengan Gemma atau Pa Wan ..untuk menggetahui kapan mereka berhajat untuk melakukan pembakaran...Plant dan operasi disana pun semakin dihujung tanduk..Harap semua berjalan lancar....Aritu gemma message, mengatakan CPU dan power supply PLC rosak...aku call Mike, dicakap sangat kritikal dan susah nak buat..memang terbukti susah...Insyallah aku tak nak pening pening kepala..aku akan usahakan sehingga berjaya...Sparepart semua pakai dekat Malaysia punya..aku akan bawa sana...Doakan aku berjaya..amin. Kalau tak lamalah aku terkandas dekat sana...


6. Sibuk :...aku semakin sibuk dengan jemputan open house, perbincangan malam yang wajib untuk aku...dan perbincangan dengan jiran2....


7. Tak lama lagi aku akan membuat sesuatu yang drastik dan agak mengemparkan. Disuasana kesibukan dan keributan aku akan membuat orang bertanya-tanya. Takperlah biarkan rahsia. Semoga apa yang aku hajati dan impikan diberkathi olehnya. Aku cuma mengharapkan sokongan keluarga dan kawan2...Insyallah.

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)