EntahLah....

Salam semuanya. Alhamdullilah saya sihat diperantauan. Den semakin kurang membuat entry. Sibuk ke?..Taklah juga tetapi tiada idea untuk ditulis. Tetapi kali ini entry adalah sekadar berborak kosong mengenai...Entahlah..Apa akan terjadi kalau.......??

1. Entahlah apa akan terjadi kalau.....aku tiada lagi (ini pasti, suatu hari yang tidak diketahui)...aku cuma mengharapkan mama dan anak-anak akan tabah dan hidup seperti biasa. Gunakan apa yang aku dah tinggalkan dan yang paling penting teruskan usaha ayah....Rasanya mama tahu apa yang aku sedang usahakan dan akan lakukan. Pekara-pekara yang lain aku tak nak pikir..itu bergantung kepada yang masih hidup...yang sudah tiada, mereka mengharapkan yang baik2 dari yang masih hidup...

2. Entahlah apa akan terjadi kalau.....aku berhenti kerja sekarang?...mungkin Madam CSF akan mengungkit cerita lama atau dia akan kata bertenang zol...ambik masa dan mungkin Hj AKK akan jumpa dengan aku untuk bertanya sebab dan mengapa....Entahlah ini semua mungkin....Mungkin MCSF akan bertanya sapa nak ganti tempat aku...perh susah gak nie...MCSF kena pilih sendirilah. MCSF suka berkerja dengan siapa?...hehehe...Aku juga akan beritahu sapa yang bagus dan senang berkerjasama...Ini semua mungkin..Sebab mana mungkin sebuah kapal berlayar dengan dua kapten yang berbeza sungguh..Mungkin juga Abg Can akan menjawat jawatan yang lebih besar sikit...Tahniah kepada yang berjaya..Ini semua mungkin...

3. Entahlah apa akan terjadi kalau.....apa yang aku usahakan gagal?...perh susah gak nak cakap...mungkin dan mungkin dan mungkin yang banyak sekali...Semua kehidupan adalah anugerah..kita harus berusaha. Mana mungkin kalau kita hanya bertawakal tanpa berusaha...Yang ini terlalu banyak kemungkinan yang aku fikirkan...tak tertulis..ada yang positif dan ada yang negative...

4. Entahlah apa akan terjadi kalau.....orang-orang yang aku sayang..pergi?..(ini pasti, cuma waktu dan tarikhnya tidak tahu)...gelap juga dunia gembira aku...aku harus redha pada masa itu tetapi manusia biasa tetap manusia biasa....bohong kalau dia tidak sedih...Apa yang aku usahakan adalah untuk mereka semua....biarlah kita sama-sama merasai apa yang telah aku usahakan sekarang..Walaupun sedikit tetapi kita berbahagia.....Pekara yang lain jangan dok pikir..biarlah masa yang menentukan....kita kena terima qada dan qadar...

5. Entahlah apa yang akan terjadi kalau....aku ditikam dari belakang?...Buat masa nie aku belum lagi terkena tetapi mungkin anda sudah merasakan kepedihan tikaman tersebut. Pedih ker?..Berparut ker?...Selagi bernama manusia..sifat iri hati tetap ada...Cuma yang membezakan adalah akal dan iman...aku mungkin tak akan membuat seperti ini tetapi manusia lain mesti ada?...." Setiap Yang Berjaya Telah Dilahirkan Dengan Musuh Musuhnya "...yang ini kita kena ambik tahu....Kalau aku aku redha dan berwaspada selepas itu....

Dah jangan dok pikir yang bukan2lah pada masa sekrang nie. Dah gie layan Facebook ker Carigold ker....nie macam2 pulak yang kau pikirkan...hahahaa....Ketawa aku sendiri bila pikirkan begitu banyak "Entahlah apa yang akan terjadi kalau...."...anda pulak ada terpikir seperti saya ker?...


Okaylah sehingga berjumpa lagi. Bye n salam.

Comments

Kak Tie said…
Walau apa pun yang terjadi, you're the most fortunate man .. to have a wonderful wife and kids.
Kak tie betul-betul kagum dengan kalian berdua, walaupun dalam kepayahan, dengan anak dalam perut lagi,dan yang di luar tu yang perlukan perhatian, masih bersungguh-sungguh dengan rela dan ikhlas membantu orangtua yang uzur.

Orang lain boleh lepas tangan, tapi kalian berdua sangat-sangat bertanggungjawab.

Kak tie yakin, Allah akan terus limpahkan rezeki dan kebahagiaan buat Zoff sekeluarga.
AhboNd 2020 said…
Terima kasih Kak Tie...Tangungjawab tetap tangungjawab...walau seberat mana sekali...Ianya pasti dan wajib dilakukan...Saya percaya setiap yang baik akan dibalas baik. Insyallah
♥nrina♥ said…
huhuhu...terharu..sgt terharu..
makin sensitif lak jiwa ni skrg..

ayah..love u..balik cepat..dah rindu..:P

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)