Hamper Dan Angpau...

Salam
Entry kali bunyi cam ngam jer. Hamper dan angpau adalah benda yang sinoname dengan kedatangan syawal. Kira pemberian hamper nie bertujuan untuk mengucapkan terima kasih atas sokong yang tidak berbelah bagi dari satu pihak kepada satu pihak. Janganlah anggap ianya RASUAH. Tetapi bergantung kepada persepsi masing masing. Bagi aku kalau orang nak kasi kita ambik, bak kata pepatah musuh jangan dicari.......

Kalau dulu ada jer pihak yang hantar hamper, tetapi kali ini aku pulak yang tergerak hati nak kasi hamper dekat orang. Sudah ada rezeki, maka kenalah berkongsi sedikit. Takgitu bunyinya. Insyallah dalam minggu nie urusan hamper telah diaturkan. Maka orang yang dikenalpasti untuk menerima hamper juga sudah dicatatkan.

Angpau?...Yang nie pun dah jadi trend, hahaha...Kalau hari raya mesti pihak yang bermurah hati memberikan angpau kepada anak anak tetamu yang hadir ke rumah mereka. Niat bersedekahlah. Begitu juga aku, aku berniat untuk memberi sedikit angpau kepada nama nama yang telah dikenalpasti. Angpau tak pernah merasa masa dah kerja nie. Hehehe...kalau dulu ayah, abanglah yang menyumbang angpau dekat aku..hahahahaha...Kira kali ini angpau untuk duit daginglah.

Okaylah...hamper gan angpau nie merupakan sumbangan aku kepada nama nama yang telah dikenalpasti, maka janganlah salah anggap bila nama nama yang menerima hamper dan angpau nie mengaggap yang bukan bukan. Terimalah pemberian ihklas saya dan group saya nie dengan hati yang terbuka. Semoga ramadhan dan syawal yang bakal menjelang nie akan menceriakan kita semua.

Utk mama, angpau tak naik sebab didah termasuk dalam lumsup duit "gaji"..hahaha...Utk anak anak pulak, angpau direct bankin dalam akaun masing masing. Insyallah semoga hari hari yang mendatang menceriakan, membahagiakan dan dimurahkan rezeki kita semua. Amin amin amin

Bye n salam. Sehingga berjumpa lagi.

p/s: Gambar hamper tak sempat nak snap. Nanti tengok sendirilah. Alah kuih kuih raya jer gan kurma. Manakala angpau adalah rahsia amountnya.

Comments

♥nrina♥ said…
oleh itu gaji kasi up lebih sket haaa...hehe..

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)