Rumah Lelong...

Salam semua...semalam (27/7/11)...adalah tarikh keramat dimana aku first time gie masuk rumah lelong. Nak masuk rumah lelong nie kenalah follow step dia seperti tengok ghumah tersebut, minta pos gan cos kat jurulelong...carian harta kat pejabat tanah...standby bank draf...

Lelong yang aku masuk ada dua...satu kat high court Melaka gan kat hotel Kings...Dua dua kalah...perhh...Yang pertama jumpa gan Otai Pie2020 kat high court..dia masuk rumah yang sama dgn aku...hahaha...pelik kat sini...mula2 aku cuak beb...perasaan pertama masuk bid rumah...hahaha...Ramai gak agent masa bid rumah nie...Yang menang kat sini adalah tuan rumah tersebut..dia masuk atas nama bini dia...klu dia deal tadi...merasa gak aku duit tepi..hahaha...."malaslah nak cerita peel tuan rumah nie"....merayu dia susahlah...hahaha....

Kalah, aku minum gan bro Pie gan Amri...(satu clicklah tu gan Bro Pie)...cerita cerita aku terus short gie CIMB buat bank draft baru untuk second auction kat kings...Kalah gak...mungkin adik owner kot sebab nama bapak dia sama..hahaha...Tp aku layan gak...cecahlah 34K....dr 27K...biarkanlah rezeki dia maaa

Aku pegang pada asas iaitu mengikut budget beb....rumah lelong banyak beb...tunggu jer...Insyallah berjaya...Balik dari auction...dalam kereta terpikir pulak...boleh gak aku jadi part time agent rumah lelong nie...boleh gak tolong org melayu kat melaka...dari kena charge 2500 gan agent cina baik aku tolong...dapat gak aku duit rokok sebulan gan duit minyak sebulan...itu pun klu berjaya bid...hehehe.....klu dia org charge 2500...aku charge 500 ke 1000 pun boleh...potong line...eheheh...Alah buat utk kawan kawan jer...atau kawan punya kawan punya kawan pun boleh...eheheh.

okaylah...Nanti bulan posa nak cuba lagi...kasi mantap beb...Aku bukan terdesak sangat nak dapat rumah lelong nie..cuma nak feel mcm mana masuk lelong gan layan org sedang bid...best gak...Klu kat hotel ada makan free...hahahaha...Lagi best. Okaylah...pestime tewas...

Sehingga berjumpa lagi beb.

p/s:..klu nak boleh den uruskan....bukan payah mana pun...cuma masa jer kena adalah...hahaha...genyah beb

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)