Felda Bukit Senggeh..

Salam semua..nie nak cerita sedikit tentang kampung halaman aku. Aku nie berasal dr Melaka. Rumah aku terletak di kampung Felda Bukit Senggeh..eheheheh...Sekarang nie dah tukar nama..Ada nama Tun Ghafar Baba depan Felda Bukit Senggeh..ehehehe..

Mengikut cerita emak ayah aku, kita org masuk felda nie masa aku berumur 4bln, so kesimpulannya ia akan mengikut jumlah umur akulah..berapa lama sudah aku menetap disana..ehehehe..itu rahsia..hahahahaaa...

Felda bukit senggeh nie..menanam getah..so dulu lagi aku dah diajar menolong menoreh dgn mengopek getah segerap...tapi skrg nie sebilangan besar peneroka telah menanam kelapa sawit sebab mudah..eheheh tp ayah aku tetap dgn menanam getah. Kami dapat bantuan dr RISDA...lah nie getah gan kelapa sawit pun dah tinggi harganya...eheeheh...dulu bila jual getah segerap tu sekilo bari RM 0.50...lah nie sekilo...RM4.++ beb...bayangkanlah...hahahahaa

Sekeolah rendah dlm kampung aku jer...Sekolah Rendah Felda BUkit Senggehlah....Sekolah menengah dekat sekolah Menengah Simpang bekoh...dr form 1 hingga form 5...hahahaha...G sekolah menengah naik bas Ah Kau...tauke bas dlm kampung akulah...haahhaaa...dulu baru sebulan RM15..lah nie aku tak tahu tambang bas tu..eheeheh...

Lah nie rumah felda yg dahulu aku duduk dah direnovate ke design yg baru..eheheh...gambar lama aku tak tahu kat mana aku simpan..maka gambar baru jer yg ader...Penduduk kat sini ramai gak..ghumah jer hampir 4oo plus pluslah.......

Selamat menjamu mata..eheeheh..gambar nie diambil masa musim rambutan baru2 ini..ehehehe..oklah kita berjumpa lagi...chow ci chow..





Peace no WaR....power rangeR

Comments

Anonymous said…
Salam pd smue anak2 (F)Tun Ghaffar Bkt Senggeh..Ramai dr korang mesti dh merantau jauh dari kg ni,yg ke KL ke KL..yg ke selatan ke JB untuk mencari rezeki..kbanyakan korng smue bermastautin di tmpat/bandar yg taraf hidup tinggi..segala2nya ada kemudahan pun lengkap.ok la klu dh rezeki korang kt sane kn..baguslah.Ramai juga anak2 peneroka dari sini yang dah menjawat jawatan tiggi2.Yang kerja sbg warga pendidik lg la ramai...X kurang juga yang sedang melanjutkan pelaran di IPTA/IPTS untuk mengejar cita-cita masing-masing.Bagi yg sukar mendpatkan pekerjaan di bandar,mereka mencari inisiatif sendiri dengan menjurus ke arah bidang pertanian dengan mengusahakan tanaman sayuran,menternak ikan/lintah/cacing di dalam kawasan FELDA ini.Baguslah sekurang2nya dapt menjana ekonomi negara yang telah di war2kan oleh pemimpin kita. SYABAS tuk korang smue.x lah masyarakat pandang rendah pada penduduk FELDA yang selama ini byk dikaitkan dengan perkara negatif dari positif.Apa pun SELAMAT BERJAYA untuk ANAK2 PENEROKA (F)TUN GHAFFAR BUKIT SENGGEH, MELAKA x kira dimana korong berada.
_uresq87@yahoo.com. no 354._

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)