Kereta Baru...

Salam semua insyallah..kami sekeluarga akan mempunyai kereta baru. Kisah untuk memiliki kereta baru ini diilhamkan oleh Abg Hamzah...dia yang bersungguh bawa aku pergi tengok kereta. Bermula dengan pergi ke showroom TOYOTA..HONDA dan akhir sekali NISSAN.

Mula-mula terminat Honda Stream RZS..perh harga dia sudah mencecah RM160K...perh perh....kemudian terkasima dengan Grand Lavina..Bolehlah walaupun tak besar sangat. Okaylah..Minggu lepas dah buat booking dah bayar RM 5k..insyallah sebelum hujung bulan nie boleh keluar kereta..contra dengan kereta wira 1.3 bini...kereta nie pun nama dia...Insyallah boleh dapat No Plate MCA 7379...kasi tarikh lahir bini. Mcm sayang binilah..sebab dah nak sambut hari lahir dia..ehehe..Nie kira hadiahlah. Warna yang aku pilih adalah GOLD sebab aku minat dengan warna emas..hahaha...

sekadar gambar hiasan sahaja.

Nanti aku letakkan gambar kereta Grand Livina yang dah menjadi sebahagian tanggungjawab aku..ehehe..Kira nie kereta keluargalah. Nak gie mana2 boleh bawa banyak barang sikit walaupun family baru jer berlima ( aku, bini dan 3 anak)...Janji kereta baru...aku kurang berminat dengan kereta recond dan yang berharga mahal lebih dari RM 100K...macam rugi jer...Duit bukan banyak pun..tetapi bolehlah untuk hidup..

Bye n salam



Comments

♥nrina♥ said…
Uhh..tq..tq..love u..love u hihihi...

Syukur alhamdulillah Allah beri rezeki kat ayah utk bg kat mama kete baru...

Sgt2 terima kasih pasal no plat tu..sgt terharu...mama dah tak perlu kejar kete yg ada no plat tu lagi hihihi...

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)