Tak tahu..mana arah?

Salam semua..
Aku masih berada di Indonesia masa skrg nie.. Pening kepala jadinya bila semua orang yang berkerja tidak tahu mana arah hendak dipergi setelah dua kepala kapal telah diberi rehat sementara. Kesian aku melihat...keadaan mereka masing-masing disini. Ada yang keliru dan mencari-cari hala tuju masing-masing. Ada yang sedang giat mencari peluang lain ada yang masih menunggu dan melihat.

Kalau diikutkan secara fizikalnya..ianya sudah hampir berkubur..tetapi masih ada lagi peluang untuk dibangunkan..dengan suntikan modal baru dan semangat baru dari org baru atau org lama. Yang pastinya bekalan untuk menyara hidup PT disini hampir susut. Mengikut org yang pegang dana PT, PT hanya akan boleh bertahan sehingga bulan 5 shj..masuk bulan ke-6....PT didalam kekosongan...perhhhh...susah ooo

Mereka yang disini bertanya dengan aku status..PT. Aku pun tak boleh nak cakap yang lebih sebab aku bukan decision maker...aku cuma kuli bawahan atau tengahan. Insyallah aku akan bertanya dan merisik khabar dengan org yang paling dekat dengan 2 kepala kapal yang diberi rehat tadi...

Telah ader beberapa pihak yang berminat untuk membeli PT ini secara kasarnya. Dan ada beberapa pihak yang telah membuat penilaian aset yang ada...maka dari segi akauntan...ianya mungkin akan dijual....terpulanglah. Aku telah kembali berkerja tetap di Malaysia...Bukan aku melepaskan diri tetapi...aku bernasib baik sebab masih diperlukan khidmat aku di Malaysia....klu tidak, aku senasib dengan mereka disini...

Okaylah sehingga kita bertemu lagi. Harap "gajah hijau" akan lebih baik dibawah PT yang lain atau PT yang bernafas baru. Bye n salam

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)