Pekara Wajib Utk Mencapai Cita-cita...

Salam semua..hari ini adalah masa terluang untuk aku menulis blog nie. Sejak menjadi part time housewife nie...masa nak lepak2 tu berkurangan tetapi masih larat lagi..eheheh..

Dalam usaha untuk menuju cita-cita yang telah dirancang iaitu free dari semua hutang yang membebankan dan ingin berhenti kerja pada usia 40an dengan melakukan kerja kecik-kecik sahaja. Apa yang perlu aku lakukan untuk menjayakan usaha aku itu?...Walaupun masih ader beberapa tahun lagi..aku harus berusaha lebih gigih lagi untuk kearah itu. Maka pekara-pekara dibawah ini harus aku ambil berat dan dikerah tenaga 150% lebih dari skrg ini.

1. Tambah jumlah percentage simpanan bulanan saya. Saya mesti bayar harga diri saya terlebih dahulu apabila dapat gaji.

2. Tambah ilmu dan ilmu lagi dengan membeli buku pelaburan atau melayari public forum mengenai asas pelaburan. Sebab dengan ilmu kita akan yakin apa yang kita buat.

3. Tambah cabang untuk menambahkan cash. Berniagalah. Minta ampun kepada org yang cuba untuk introduce MLM @ Skim-skim mengarut. Tapi forex insyallah boleh dilayan tapi kena buat sendiri.

Sekian terima kasih semua.

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)