Bersendirian...

Salam semua..Bersendirian...bila seseorang itu bersendirian maka bermacam-macam pekara yang dipikirkan dan dikenangkan. Tapi bila kita berdua-duaan atau bertiga-tiga atau berempat-empat atau beramai-ramai mungkin pekara seperti mengalamun dan memikirkan pekara yang lepas jarang berlaku.

Kalau aku berada diMalaysia, aku lebih banyak mengabiskan masa aku dengan kerja-kerja sampingan aku sebab kerja-kerja di Melaka tidak melibatkan diri aku lagi. Mereka semua sudah boleh berdikari. Alhamdullilah, so aku akan lebih banyak mengabiskan sisa masa aku dengan aku punya sifu atau cikgu untuk memperbaiki kehidupan ini. Alhamdullilah juga, ilmu dan segala pengalaman sifu atau cikgu aku tu sungguh berguna untuk diri aku. Dialah sifu, sahabat, kawan dan juga partner yang sukar dicari ganti. Terima kasih juga kepada Mama sebab paham dan mengerti apa yang Ayah buat. Kalau Mama marah atau memendam rasa..Ayah minta maaf banyak2.

Sepanjang hari ini aku mengadap TV..layan HBO, Star Movies, AXN...banyak gak cerita yang best-best hari ini seperti Charlie Angels..Disamping tu aku layan internet untuk mengisi waktu teruang. Dengan internet ini, aku boleh layan radio internet...apa lagi layanlah Sinar FM..sebab aku minat muzik dia iaitu rock and retro. Okaylah tu boleh menghilangkan rindu aku dengan keluarga aku dekat Malaysia..

Berjauhan dengan keluarga..Ramai ker yang senasib dengan aku. Aku rasa ramai kot..ada yang sambung belajar dan berkerja juga.. Kalau setakat "weekend husband" dekat Malaysia ramai kot..sebab isteri kerja tempat lain (negeri lain)..husband kerja negeri lain...Kalau dekat sini (Indonesia)..situasi seperti ini adalah amat-amat biasa..Abang aku juga berjauhan dengan family dia..dia sekarang di Africa..maybe raya nie tak balik beraya bersama family..Dia cuma 6 bulan jer..Aku lama..Aku tetap bersyukur sebab dia dgn aku berbeza..aku boleh gak balik sebulan sekali..Semua ini ada hikmah.

Okaylah..sehingga berjumpa lagi..

Comments

♥nrina♥ said…
mama tak marah atau memendam rasa cuma mama risaukan kesihatan ayah je...

org kata lebih baik mencegah daripada mengubat kan...

sbb mama dan anak terlalu sayang ayah...

ape pun yg ayah buat mama tak pernah menghalang malah mama terus memberi sokongan...luv u..
AhboNd 2020 said…
mekasih mama..I love u too
Ahboy2020 said…
salam boss,sapa sifu yg boss maksudkan tu???adakah dia abg tut tu,hehehehe.
Ahboy2020 said…
salam boss,sapa sifu yg boss maksudkan tu???adakah dia abg tut tu,hehehehe.
AhboNd 2020 said…
Poi..cikgu@sifu den tu..adalah org yang banyak memberikan ilmu yang berharga...
Anonymous said…
Tak pe laa....

Semakin jauh di mata, semakin dekat di hati. Rindu tu tandanya sayang. Moga2 bertambah rezeki (dah terbukti dlm perut tu) dan bahagia selalu....

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)