Audit BVQI..3 Standard..


Assalamualaikum, Lama dah aku tak menulis di blog aku nie. Bukan malas tp sibuk sedikit. Maaf semua. Pada 17hb, 18hb dan 19hb November 2008..Kilang tempat aku berkerja telah membuat satu audit 3 standard..iaitu QMS, EMS dan OSHAS..Kali ini mereka membuat 3 hari audit. BVQI diwakili oleh Wan Hisham sebagai lead auditor, Suhaimi dan Surinjit Singh...En Wan shj yg masih lagi berkerja dengan BVQI, manakala Suhaimi dan Surinjit telah membuka perniagaan consultant masing2...eheheheh..kira nie macam part timelah...

Kali ini aku ditugaskan secara tak rasmi untuk menghandle mereka ini dr hari pertama hinggalah ke hari terakhir. Masa ini bos lama aku En Zamri telah berhenti. So kerja-kerja dia aku yang ambil alih secara tak langsung. Dari makan tengahari hingga "melewatkan" waktu kecemasan..ehehehe..kita teknik dan tektik..hahahahaa...

Madam hanya dtg pada hari terakhir. Madam kira mewakili MR. Aku mewakili plant operation, maintenance dan safety. Dini mewakili marketing, R Chantar mewakili finance, admin, hr dan purchasing. Nazri mewakili document controller. Aku pula dibantu oleh Tariq dan Najmul..eheheh..kira mcm keja senanglah..hahahah..

Penutup..audit kita org dihadiahkan dengan zero NCR, cuma mendapat beberapa observation dan suggestion penambah baikan kepada sistem yg sediaada. Sistem kita org dah kira maturelah..dah lama maaaa...mana ada sistem yang perfect...mesti ader continual..

Abis shj..penutup audit. Kita org buat post mortem finding observation...so kira mcm dapat kerjalah...tapi semuanya berjalan lancar. Alhamdullilah. Syukur. bye



1. Suhaimi tengah check pressure fire system (pump house)


2. Nie gambar penutup audit..hari terakhir 19hb


3. Hari terakhir..madam ada.


4. Najmul tengah dok cuba "ayat power"..ehehe


5. Tengah dok kelintong ke?


6. Dari ash transfer area ke plant area..


7. Mcm jumpa sesuatu jer?...kes berat tapi dah ayat baik punya...yg nie rahsia


8. Ari pertama..cuak oooo...17hb


9. Hari pertama...


10. Yg duduk..Wan Hisam dan yg berdiri..Suhaimi

Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)