Kawah Putih ..Kebun Teh...Situ Patengang

Salam semua..cerita aku lagi sebab aku dah ader banyak masa sekarang nie..Plant disini dah quite stable..eheh so inilah masa aku meluruskan badan sambil menjaga plant. masih kena jaga maaa..tapi aku ader masa untuk menulis blog nie..menulis mana2 pekara yg aku rasa aku tak sempat tulis dulu..eheheh..


Kawah putih, kebun teh dan Tasik Situ Patengan..

Kawah putih nie adalah tempat jepun dulu2 ambik belerang untuk bisnes beleranglah...sekarang nie dah jadi kawasan Wisata Alam (Pusat Pelancongan Semulajadilah)...eheheh..
Dia terletak di Ciwedey...jarak perjalanan dr Kota Bandung..kira2 2-3jamlah...Hanya terdapat kawah putih ajer..dan pemandangan kawah putih...sejuk dan dingin ditempat nie...Mcm biasalah..stawberry dan jagung bakar banyak jual diatas nie..so nikmatilah gambar di kawah putih...ooppp lupalak..masuk area sini kena bayar dalam 10000rp seorg dengan kenderaan sekitar 5000rp ajer...mana ader free ooo.






Kebun Teh
Lepas turun dr kawah putih..terus je ke kiri atau ke Situ Patengan untuk menikmati kawasan kebun teh dengan tasik patengan..eheheh..Masuk area situ patengan nie kena bayar dalam 10000rp seorg...so klu berminat boleh suruh supir berhenti dan mengambil gambar di kebun teh...





Situ Patengang..
Nie kira takungan atau danau atau tasik...so bolehlah kita menyewa bot untuk ke sebuah kawasan yang diberi nama Batu Cinta...kira mengikut cerita..Patengang bercinta dengan makwe (cewek)..kat sinilah..ehehehe...Bayaran bot mengikut negosiasi sendiri..klu yg bermotor lebih kurang 100000rp ke 200000rp per bot manakala yg menggunakan perkhidmatan kayuhan manual..sekitar 20000rp ke 30000rp per org...so boleh pilih mana yg anda suka...so nikmatilah suasana di Situ Patengang..eheheh








Comments

Popular posts from this blog

Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM)...

Dividen ASB 2009

Koperasi Wawasan Malaysia Berhad (KOWAMAS)